4 квітня 2018 року на базі Житомирської філії Київського інституту бізнесу та технологій проводився навчальний тренінг «ІКТ в освіті: сучасний погляд на школу», в якому взяв участь вчитель інформатики Левченко О.М.. На даному заході свої сервіси та продукти представляли провідні спеціалісти представництв GOOGLE Україна, IBM Україна, КПІ, КІБІТ.
У своїх доповідях всі виступаючі звертали увагу, що на сучасному етапі розвитку інформаційно-комунікаційних технологій, формування ефективного освітнього середовища навчально-дослідницької діяльності дітей майже не можливе без застосування нових сучасних Web-технологій. Використання Web-технологій, безперечно позитивно впливає як на сам процес (формування освітнього середовища) так і на його результат (навчально-дослідницька діяльність дитини у цьому середовищі). Вимоги суспільства, до якості надання освітніх послуг, постійно змінюються і сучасна школа, в першу чергу, повинна реагувати на ці зміни. Освітнє середовище навчального закладу повинне забезпечувати всебічний розвиток особистості, розвивати її критичне мислення, формувати вміння вирішити нестандартну проблему, вдало використовувати сучасні засоби інтернет-комунікації. Тому сформувати ефективне інформаційно-освітнє навчальне середовище без використання сучасних Web-додатків сьогодні просто неможливо. Світовий досвід впровадження та використання хмарних технологій свідчить про його перспективність використання і у вітчизняній системі освіти. Впровадження технології хмарних обчислень у навчально-виховний процес освітнього закладу має ряд переваг:
· безкоштовне використання програмного забезпечення;
· мобільність у роботі та універсальність доступу до інформації (відсутність прив’язки до робочого місця, доступність з різних пристроїв);
· захист персональних даних та розмежування доступу до спільної інформації;
· відсутність технічної підтримки роботи платформи та попереднього налаштування;
· можливість впровадження нових інтерактивних форм роботи.
На сьогоднішній день, в україномовному сегменті мережі Інтернет, найбільшою популярністю серед освітян користуються сервіси хмарних обчислень наступних корпорацій: Microsoft, Google та IBM. Саме ці корпорації дозволяють організувати швидке впровадження технологій хмарних обчислень у навчально-виховні процеси освітніх закладів. Microsoft, Google та IBM, постійно удосконалюють свої службові сервіси хмарних технологій. Потужний інструментарій та інноваційні функціональні можливості освітніх хмар, дозволяють сучасним педагогам використовувати ці технології у своїй професійній діяльності максимально ефективно. Microsoft, для впровадження хмарних технології у систему навчання, пропонує ряд інструментів що базуються на спільній взаємодії вчителя та учня (пакет Microsoft Office 365): система електронної пошти, інтерактивні календарі, контакти Outlook Line, веб-додатки та архіви SkyDrive, систему обміну миттєвими повідомленнями Lync Online, мінісайти, тощо. Служба Microsoft Office 365 може підтримувати як персональне використання онлайнових інтерактивних додатків, так і їх корпоративне використання десятками тисяч користувачів. Google, для впровадження хмарних технології у систему навчання, пропонує сучасний інструмент побудови навчальних порталів – службу Google Apps for Education. Google Apps – це набір хмарних служб, які допоможуть викладачам і учням продуктивно працювати і спілкуватися, де б вони не знаходилися і якими б пристроями не користувалися. Прості в налаштуванні, використанні та управлінні інструменти (електронна пошта, календар, онлайнові документи та інтерактивні додатки) дозволять зосередитися на тому, що дійсно важливо. ІBM, для впровадження хмарних технологій у систему навчання, пропонує програмне забезпечення IBM Collaboration Solutions. Програмне забезпечення IBM Collaboration Solutions (раніше Lotus) надає своїм користувачам можливість швидкого впровадження у навчально-виховний процес сучасних інноваційних рішень: інтерактивне спілкування (електронна пошта, онлайн-спільноти, колективні сховища знань), спільне використання онлайнових додатків (календар, веб-конференції, спільні документи), мобільність (робота в будь-якому місці за допомогою вибраних портативних пристроїв навіть без постійного підключення до мережі Інтернет).
За результатами участі у тренінгу вчитель інформатики Левченко О.М. отримав сертифікат та на перспективу забезпечив участь в тренінгах, що проводяться з-за підтримки МОНУ компаніями Microsoft, Google та IBM, вчителів-предметників школи. Зокрема на кінець травня початок червня планується участь вчителів Стапанівської школи у навчальному тренінгу «Microsoft Office 365- його використання в сучасному освітньому середовищі»
|